
Proč jsem si vybral do testu z nabídky Force právě toto světlo? Důvody byly tři. Již v době pandemie jsem propadl nočním zimním vyjížďkám na fatbiku, přičemž jsem se stále poohlížel po světle s větší svítivostí a výdrží. Dalším důvodem byla má záliba v bikepackingu, kde je běžné, že se z nějakého důvodu octnete na kole za tmy. Posledním důvodem je plánovaná účast na vytrvalostním MTB závodě, kde bude pravděpodobně nutné část trati absolvovat po tmě. Celkově jsem sháněl světlo, na které bude spoleh.
Hlavní předností světla Force Glow je široké spektrum použití. Je možné ho připevnit pomocí gumičky na řídítka různých průměrů. Na řídítkách světlo drží pevně a jde jednoduše nastavovat jeho úhel, například kvůli oslnění ostatních cyklistů. V balení je držák na helmu a samostatné čelovkové popruhy, ke kterým je dodáván prodlužovací kabel k akumulátoru. Tento kabel umožňuje akumulátor vozit v ledvince, či batohu. Díky malým rozměrům a nízké hmotnosti (255 g) lze akumulátor vozit i v kapse dresu. Světlo je vodotěsné a kabely mají šikovně vymyšlené spojky se závitem, takže drží spojené a zároveň jsou vodotěsné.
Světlo je dodáváno s dvěma čočkami, což umožňuje světlo používat jako floodlight (široký kužel světla, kratší dosvit) nebo spotlight (úzký kužel světla, delší dosvit). Osobně jsem došel k závěru, že na jízdu v terénu je plně dostačující čirá čočka (spotlight) připevněná na helmě. Do kopců bohatě stačí 30 % výkonu a před sjezdem jezdec přepne na 100 %.
Velkou předností tohoto světla je jeho výdrž. Díky své konstrukci, tedy oddělenému akumulátoru, je možné akumulátor udělat větší, a přesto ho používat na helmě. Výrobce uvádí 3,5 hodiny na 100 % výkonu (1000 LM) a 11 hodin na 30 % výkonu (300 LM). V testu se mi při vyjížďkách do 4 hodin, většinou pod bodem mrazu, nepodařilo světlo vybít. Vzhledem k tomu, že plný výkon používám pouze na sjezdy nabíjím světlo před každou druhou až třetí vyjížďkou. Mírnou nevýhodou je absence ukazatele nabití, pouze při úrovni baterie pod 10 % svítí dioda na zadní straně čelovky červeně, namísto zelené.
Celkově jsem ze světla nadšen a často se mi proto stane, že s vyjížďkou schválně čekám na setmění, jelikož vím že se mohu na světlo spolehnout a užít si tak dobrodružnost jízdy ve tmě.
Plusy + Výdrž baterie + Stabilita svítilny v terénu – oddělená baterie + Modularita (světlo na řídítka, čelovka, světlo na helmu) + 2 vyměnitelné čočky (spotlight/floodlight) + Možnost dokoupit baterii + Vodotěsnost + Poměr cena/výkon + Jednoduchost ovládání (100 %, 30 %, blikání) |
Mínusy - Speciální nabíjecí konektor – pouze wall socket, nelze nabíjet baterii z powerbank - Pouze jedna dioda – centralizovaný kužel světla - Nutnost odpojovat světlo od baterie – i při vypnutém stavu se vybíjí - Ukazatel stavu baterie |
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.