Stejně jako u plášťů, tak i duše vybíráme podle průměru kola. Rozměrů je celá řada počínaje malými dušemi pro kočárky konče velkými dušemi 29+ plášťů nebo fatbiků. Nejčastěji se setkáme s rozměrem uvedeným v palcích 8” - 29” nebo s rozměry ETRTO (evropská norma rozměru pláště v milimetrech), například 40/62-622.
Dalším faktorem pro výběr duše je její šířka. Ta se odvíjí opět od rozměru pláště a opět se udává v palcích, anebo v milimetrech. U silničních plášťů nejčastěji uvidíte šíři udávanou v milimetrech nebo ve francouzském označení číslo s C na konci. Oproti tomu u plášťů na horské kolo se jedná o údaj udávaný v palcích.
V tomto případě už se neřídíme rozměrem pláště, nýbrž záleží na velikosti otvoru pro ventilek v ráfku. Pokud máte ráfek s vrtanou dírou na auto ventilek, tak s žádnou z těchto variant neuděláte krok vedle, pokud máte ráfek s dírou na galuskový ventilek, tak ani auto ventilek ani dunlop touto dírou neprotáhnete.
Standard používaný téměř u všech |
○ FV - galuskový ventilek (Presta) V tuto chvíli asi nejpoužívanější z |
V dnešní době se už s tímto ventilkem setkáte málokdy, nejčastěji o něj zavadíte na historických kolech a skládačkách typu Eska či Liberta. |
Butyl. Nejčastěji používané duše, prostě taková ta stará dobrá klasika, kterou nejdete v každém cyklo obchodě.
Latex. Většinou se jedná o velice drahé a extrémně lehké duše. Se svojí nízkou váhou snižují valivý odpor kola. Pro příklad máme v nabídce duše od značky Tubolito na kolo 29” - vážící 45 g a v porovnání s klasickou 29” butylovou duší od značky Mitas, která váží 200 g, je to opravdu znatelný rozdíl. Druhou výhodou je jejich rozměr, kdy jako náhradní duše zabere opravdu malinko místa.
A co se vyplatí mít neustále při sobě? Jsou to drobnosti, které nezaberou žádné místo a zároveň vám můžou vytrhnout trn z paty.
Ne vždy má člověk po ruce pumpičku, která by si poradila se všemi typy ventilků. Nebo má člověk galuskový ventilek a chce si své kolo nafouknout kompresorem na čerpací stanici. Pro takové případy se vyplatí si pořídit redukci z galuskového na auto ventilek.
V případě, že se člověku nechce duše vozit s sebou, duše dojdou nebo si jen prostě chce píchlou duši schovat a později používat dál, tak je tu možnost ji zalepit. Můžeme si vybrat buď klasickou sadu, která obsahuje fleky, lepidlo, brusný papír nebo se dělají varianty samolepících fleků.
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací zde.