Silniční převodníky jsou nezbytnou součástí každého kvalitního silničního kola. Jsou klíčovým komponentem, který ovlivňuje efektivitu šlapání a celkový zážitek z jízdy. V tomto článku se podíváme na důležité aspekty silničních převodníků, jejich výběr a údržbu.
Co jsou silniční převodníky?
Silniční převodníky, často nazývané klikové převodníky, jsou součástí pohonu kola. Jsou umístěny na klikách a přenášejí sílu jezdcova šlapání na řetěz a následně na zadní kolo. Správně vybrané převodníky mohou znamenat rozdíl mezi hladkou a efektivní jízdou a obtížným šlapáním.
Jak vybrat správné silniční převodníky?
Při výběru silničních převodníků je důležité zohlednit několik faktorů:
Počet zubů: Více zubů znamená vyšší převodový poměr, což je ideální pro rychlejší jízdu po rovině. Méně zubů je vhodné pro kopcovitý terén.
Materiál: Hliník je lehký a odolný, zatímco karbon nabízí nejlepší výkon za vyšší cenu.
Kompatibilita: Ujistěte se, že převodníky jsou kompatibilní s vaším rámem, středovým složením a řetězem.
Údržba silničních převodníků
Aby vaše převodníky sloužily co nejdéle, je důležité je pravidelně udržovat:
Čistěte převodníky a řetěz po každé jízdě, zejména za mokrých podmínek.
Kontrolujte opotřebení zubů a včas je vyměňte.
Používejte kvalitní maziva na řetěz, aby se snížilo opotřebení převodníků.
Správný výběr a údržba silničních převodníků zajistí dlouhou životnost vašeho kola a pohodlnou jízdu. Vyberte si kvalitní komponenty a pečujte o ně, abyste zlepšili svůj cyklistický zážitek.
SRAM patří mezi nejznámější světové výrobce cyklistických komponentů. Nejde o žádného nováčka, společnost byla založena v Chicagu v roce 1987. Společnost rostla velmi rychle a to zejména díky neustálým inovacím. V roce 1988 uvedla na trh silničních kol řazení Grip Shift. V roce 1991 byla tato technologie přizpůsobena pro horská kola a SRAM rychle rostl. V roce 1995 SRAM dychtivě expandoval, představil svou první zadní přehazovačku pro horská kola, nazvanou ESP, která se vyznačovala novým a jedinečným poměrem ovládání lanka 1:1, který byl tolerantnější ke znečištění kabelu a snadněji se nastavoval než konkurenti. Nová přehazovačka byla navržena tak, aby se perfektně spárovala s ESP Grip Shifty SRAM, a to byl pro SRAM zásadní první krok k výrobě kompletního systému řazení.
Zajistěte si komponenty pro řetězy a převody
SRAM toužil po růstu, a to jak akvizicemi, tak vývojem produktů. V roce 1997 SRAM koupil Sachs, legendárního německého výrobce s odbornými znalostmi v oblasti řetězů a převodů. Sachs poskytl společnosti SRAM skupinu zkušených metalurgů a inženýrů a také úspěšnou výrobní linku řetězů a nábojů s vnitřním převodem. SRAM vydal svou první zadní přehazovačku XO v roce 2001. Jednalo se o kompletní přepracování stávajících přehazovaček SRAM ESP a cílem mělo být nepopiratelně nejlepší ve své třídě. Představení první špičkové přehazovačky SRAM znamenalo zlom pro skupiny horských kol společnosti. V roce 2002 SRAM získal výrobce odpružení RockShox. RockShox byl jednou z nejznámějších značek v cyklistice a průmyslovým inovátorem, který zavedl odpružení a přetvořili horská kola pro celý svět. Inovace a úspěchy pokračují až do teď. Produkty jsou vyráběny v mnoha zemích, najdeme je v Portugalsku, Taiwanu, v USA i v Číně. Díky naší nabídce si můžete vysoce kvalitní produkty značky SRAM pořídit také.
Tento web používá cookies k zajištění nejlepšího uživatelského zážitku. Cookies jsou malé soubory, které se ukládají na vašem zařízení při návštěvě našeho webu. Pomáhají nám analyzovat, jak web používáte, a umožňují nám zlepšovat a personalizovat naše služby. Kliknutím na tlačítko „Souhlasím“ vyjádříte souhlas s použitím cookies, s použitím a předáváním údajů o vašem chování na webu a s použitím vašich osobních údajů k personalizaci i nepersonalizaci reklam na sociálních sítích a reklamních sítích našich partnerů. Nastavení cookies můžete upravit kliknutím na tlačítko „Upravit nastavení“. Kliknutím na „Odmítnout vše“ budou použity pouze nezbytné cookies pro provoz webu. Více informací o zpracování údajů naleznete na této stránce.