Sada Shimano XTR M9100, 1x12, S brzdami, 30z

Sada Shimano XTR M9100, 1x12, Různé varianty
-24 %
Doprava zdarma
Vyberte variantu
Počet zubů
30
32
34
36
38
Typ brzdy
Bez brzdy
Kotoučová brzda
Není skladem
Běžná cena s DPH 43 216 Kč 32 955 Kč 27 236 Kč bez DPH
Cena po registraci:
32 340 Kč s DPH
Kód01202297ZnačkaShimanoZáruka24 měsíců
Produkt nebyl hodnocenPřidat hodnocení
TypMTB
ZnačkaShimano
DruhMechanická
Počet zubů30
VýrobceShimano
Převody1x12
Typ brzdyKotoučová brzda
Sada Shimano XTR M9100, 1x12, Různé varianty

NOVÁ SADA XTR M9100 PŘINÁŠÍ NEJVÍC UNIVERZÁLNÍ SKUPINU PRO XC, ENDURO A MARATON ZÁVODNÍKY

XTR M9100: navrženo tak, aby splňovalo nejvyšší úroveň soutěží MTB, kde je potřeba výkon a zkušenost.

Jestli je jedna věc v životě jistá, pak to, že MTB svět pokračuje v posouvání hranic. Závodění na horských kolech se rok od roku rozvíjí, je stále více náročnější a rozvíjí se i kola. Jelikož jezdci potřebují co nejlehčí nastavení, co největší kontrolu nad svými koly a co nejvíce univerzální pohon pro každou situaci, přijalo nové XTR tuto výzvu k rozvoji více, než kdykoliv předtím, a přišlo s řadou komponentů vyvinutých tak, aby dalo MTB závodníkům rychlost, soustředění a kontrolu pro jejich vítězství.

XC, Maraton a Enduro jezdci žádají perfektní rovnováhu mezi rychlostí, soustředěním a kontrolou, takže každý tento požadavek byl analyzován a optimalizován při vývoji nového SHIMANO XTR M9100.

Nové XTR představuje průkopnickou 12rychlostní kazetu s 10-45Z nebo 10-51Z rozsahem, 2 nebo 4pístovými brzdami, a novým nábojem představujícím novou SHIMANO MICRO SPLINE technologii. Stejně tak přichází i nový design brzd a uchycení pák, který umožňuje jezdcům určit si polohu kontroly, zahrnující XTR ovládání sedlovky, a zajistit si tak optimální pozici pro pohodlí a rychlou akci. Celkově tento nový vývoj ušetřil přes 150 g na váze pro XC jezdce či 90 g pro Enduro jezdce a slibuje více intuitivní přehazování pro lepší soustředění na trail.

Bas Van Dooren, produktový team leader pro Shimano Europe: „Rychlost, soustředění a kontrola byla slova, kterými jsme žili v průběhu vývojové fáze. Vytvořili jsme nové XTR pro zvýšení akcelerace a rychlosti drastickým snížením ztrát pohonné síly s celkovým redesignem komponentů. Přicházíme s intuitivním nastavením řídítek a novým řešením brzd. Nové XTR není update M9000, nýbrž od základů nový design, který našel perfektní souhru komponentů pro MTB, Maraton a Enduro jízdu.“

RYCHLOST NOVÉ GENERACE

Kazeta: Vývoj pohonu začal minimalizací kroků při změně převodových stupňů tak, aby jezdci docílili optimálního chodu a kadence mezi každým převodem a nakonec také celkové rychlosti.

Výsledkem je 51Z pastorek, který následuje skokem 6Z v posledních třech pastorcích (10-12-14-16-18-21-24-28-33-39-45-51Z) pro větší kadenci. XTR také představuje 10-45Z 12stupňovou kazetu (10-12-14-16-18-21-24-28-32-36-40-45Z) pro rychlejší či méně prudké MTB převody a menší kadenční šok. Kazeta 10-45Z (CS-M9100-12) je pro XC jezdce, kteří chtějí menší rozmezí pastorků a nejlehčí nastavení, kazeta 10-51Z (CS-M9100-12) je pro trailové jezdce, aby vystoupali na každou horu, které budou čelit.

Obě kazety používají nápadně odlišné kovy pro různé pastorky tak, aby bylo dosaženo nejlepší rovnováhy mezi hmotností a odolností. Největší pastorky jsou z hliníku, prostřední z titanu a ty nejmenší z oceli.

Třetí kazeta (CS-M9110-11) přichází s novým XTR pro jezdce, kteří konkrétně hledají tužší a lehčí sadu kol. V podstatě tato možnost je založena na 10-51Z kazetě s 51Z pastorkem odstraněným pro vytvoření 11rychlostní kazety s 12rychlostním rozestupem převodů. Výhodou této možnosti je to, že dává jezdcům šanci vytvořit lehčí jízdní kolo s tužšími koly, které mohou být použity s tím samým řetězem a přehazovačkou, která používá 12stupňový systém.

Technologie náboje: Pro 12rychlostní set Shimano předělalo design náboje známou MICRO SPLINE technologií pro optimální kompatibilitu s kazetou. Stejně tak přichází představení SCYLENCE technologie v Shimano zadním náboji. Tato nová technologie nahrazuje západky s vnitřním systémem ozubení ke snížení přetahování zatímco probíhá a tvoří prakticky tichý náboj, takže se můžete soustředit více na trail před vámi. Přední náboje jsou dostupné ve velikosti 100 nebo 110 mm s 15mm průchozí osou a zadní náboj přichází ve velikostech 142 nebo 148 mm (zvýšení specifikace) s 12mm průchozí osa (HB-M9110/-B / FH-M9110/-B).

Kliky: Vedle specializovaného 12rychlostního řetězu (CN-M9100) s 12 rychlostmi (FC-M9100/M9120-1) přichází QUICK LINK s 12rychlostní klikou a proslulou dutou klikou. XC 1x12rychlostní jezdci ušetří 80 g díky přímému uchycení převodníků s rozsahem 30Z-38Z. Enduro jezdci využívající 1x12 mohou přidat  XTR napínák řetězu (SM-CD800 E uchycení, D uchycení nebo typ ISCG05) na podporu chodu řetězu a mají možnost využít FC-M9120 kliky se širším Q-faktorem k přizpůsobení konkrétním rozměrům rámu.

Jezdci, kteří chtějí největší rozsah rychlosti a kontroly na každém typu terénu mají možnost 2x12rychlostních klik (FC-M9100/M9120-B) 38-28Z, které mohou být spárované s kazetou 10-45Z. Mohou tak dosáhnout maximálního rychlostního rozsahu a menších převodových skoků pro dlouhé cesty plné stoupání.

Přehazovačky: Tři přehazovačky jsou dostupné v XTR verzi (RD-M9100-SGS/GS dlouhé či krátké vodítko, nebo RD-M9120-SGS dlouhé vodítko pro dvoupřevodník). To vše v hladkém, agresivním a ostře eloxovaném hliníkovém designu. K posílení přehazovacího výkonu jdou kladky z 11Z v XTR M9000 na větší 13Z velikost k posílení chodu řetězu a dohromady se zadní přehazovačkou SHIMANO SHADOW RD+ pomáhají snižovat odskočení řetězu.

ZAMĚŘENO NA ŘAZENÍ

Řadící páky: Za teorií nového designu řadících páček stálo to, aby bylo jezdcům umožněno okamžitě se přizpůsobit rychle se měnícím podmínkám, a to díky vylepšenému tvaru páček, který ušetří rozhodující desetiny sekund z každého přeřazení. Toho bylo dosaženo skrze vytvoření I-SPEC EV designu, který je systémem, díky němuž mohou být páčky namontovány i přímo k řídítkům. Tento nový  I-SPEC-EV design dává 14mm boční posuvný rozsah a 60stupňové rotační polohování, takže jezdci mohou najít co nejvíce ergonomickou pozici rukou na převodnících a páky působí na řídítkách uhlazeným dojmem.

Shimano nově představuje také účelové ovládání nastavení sedlovky (SL-MT800-IL) s I-SPEC-EV uchycením, které je kompatibilní se všemi typy nastavitelných sedadel na trhu, zahrnující také PRO Koryak teleskopickou sedlovku.

Navíc nyní má řazení lehčí provozní sílu umožňující jezdcům dělat intuitivní a bezproblémové řazení za minimálního použití prstů, přinášející podstatný pokles v přehazovací síle a operaci v porovnání s XTR M9000.

Funkce jako RAPIDFIRE Plus, 2-WAY RELEASE a MULTI-RELEASE jsou převáděny z předchozí generace. Nyní však pro M9100 převodníky je 11-12rychlostní konventor (SL-M9100-R/-IR) na zadním převodníku pro jezdce, kteří zvolili 11rychlostní delší ořech náboje. Pro jezdce s funkcí 2x12 používající levé řazení (SL-M9100-IL/SL-M9100-L) je nový inovativní MONO Lever design se zjednodušenou a intuitivní obsluhou, využívající jen jednu páčku k přehození nahoru nebo dolů.

ZŮSTAT POD KONTROLOU

Brzdy: Budovány na tom, co je již standardem, kterým se ostatní brzdy přejí stát. Design XTR brzdové páky M9100 (BL-M9100/M9210) změnil umístění dopínání objímky a tělo páky. Svorka se pohybuje vůči tělu páky uprostřed a konec těla páky je chytře umístěn oproti řídítkům k vytvoření pevnější brzdy s více přímým kontaktem a zlepšením kontroly.

Dvoupístová volba (BR-M9100) přichází s lehčí váhou XC brzdové páky s možností nastavení  dosahu ramene páky. Čtyřpístový třmen (BR-M9120) představuje nejen vysokou brzdnou účinnost, ale i bezproblémovou funkci nastavení dosahu, volný zdvih a Shimano Servo Wave technologii, která vyvolává rychlou akci destička-kotouč. Oba třmeny jsou z hliníku, využívají vysokou tuhost hadice a poskytují rychlé zapojení brzdy s kratším volným zdvihem.

Destičky a kotouče: Aby odpovídaly nově vytvořenému třmenu, musely se brzdové destičky také změnit. Jezdci volící 4pístový třmen potřebují destičky s chladičem (N03/4A resin/kov), zatímco 2pístové třmeny sedí s destičkami bez chladiče (K02/4S resin/kov, s volitelným K02/4Ti titanovými zadními destičkami). Konstrukce kotouče mezitím využívá upravenou konstrukci, která buď snižuje hmotnost nebo zvyšuje odvod tepla. 140 nebo 160mm kotouče ubraly 5 a 10 g, zatímco 180 a 203mm kotouče byly o 20⁰C chladnější během testování, s 203mm kotoučem ušetřily také 30 g (vs RT99) na váze.

NENÍ NIC LEPŠÍHO

Nové XTR M9100 odpovídá na otázky, na které se nejlepší MTB jezdci ptají. Jak můžu zkombinovat lehkou váhu jízdních vlastností s nejširším rozsahem převodů, maximální brzdící silou, personalizovaným natavením, excelentní odolností komponentů a nejvyšší účinností pohonu? XTR M9100: není nic lepšího.

Diskuze
Diskuze k produktu
Máte otázku? Zajímá vás konkrétní detail? Zeptejte se nás.
Položit dotaz
Nový dotazVaše jménoVáš e-mail(E-mail nebude zveřejněn)NadpisText příspěvkuZeptat se
Vaše jménoVáš e-mail(E-mail nebude zveřejněn)Text příspěvkuPřidat reakci
pozor
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online: v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.